Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

27 juni 2012

Moestuin Receptenboek

Ik heb een boekenkast vol kookboeken, echt, ik heb genoeg voor heel mijn leven, en toch... soms ontbreekt er eentje en dan ga ik eens langs bij mijn buurvrouw, die toevallig ook de dochter is van mijn vriend en ook graag heel lekker kookt als ze tijd heeft. (met 2 kleine paggaders, is dat niet altijd evident)
Zij heeft het "Grote Larousse Moestuin Receptenboek". Handig als je zelf een moestuin hebt, niet waar?


Hoewel Ann van Photocopy een beetje haar bedenkingen heeft bij bepaalde ingrediënten, heb ik er al 3 gerechten uitgemaakt, en eerlijk gezegd, het zullen niet de laatste zijn.
Maar ik geef toe, dat ik uit ervaring ook wel een beetje durf afwijken van de receptuur.

Omdat ik vorig jaar ineens werd geconfronteerd met warmoes/snijbiet en niet goed wist wat ermee gedaan, heb ik direct de "Pakketjes van snijbiet met lamsgehakt en gedroogde vruchten" gemaakt. Echt ik vind het voor duimen en vingers af te likken, mijn buurvrouw niet... maar die lust al niet graag rozijnen, en lamsgehakt smaakt ook wel heftig.

Een ook de "Pastilla met kwartel en snijbiet" (dat ik met kippebouten heb gemaakt) is echt super.


Jullie mogen dus in de komende weken zeker nog de recepten verwachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...