Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

13 augustus 2012

Verliefd smeersel

De titel alleen al, daar moet je toch het fijne van weten, niet?
Het trok alleszins zeker mijn aandacht!

Het komt uit het boekje "Pesto en Tapenade" van Thea Spierings.
Echt de moeite om het aan te schaffen.

Zo verlaat je de klassieke piste van de tomatentapenade en de basilicumpesto, en neem je het avontuurlijke pad. En kom je wellicht ook tot eigen verrassende combinaties. Laat het je dus vooral inspireren.



Dat de combinatie rode bietjes en feta werkt, wist ik al. Het heerlijke zoete tegenover het zoute van de kaas. En dit werkt dus ook perfect in deze versie.

Wat heb je nodig?

3 gekookte rode bietjes
50 gr feta
6 zilveruitjes
1 el mosterd
1 tl azijn
1 el olijfolie





Wat moet je doen?

Eenvoudiger kan haast niet: alles in een foodprocessor doen en nadien proeven.
Heerlijk op een crostini, maar ook superlekker in combinatie met vis!
Volgens Thea hoort er een stukje heerlijke nieuwe haring bij, dat heb ik echter nog niet uitgetest.

Ik eet het ook gewoon graag puur.

Alleen al van de kleur, daar wordt je vrolijk van!

1 opmerking:

  1. Oh leuk! Dit moet dan echt recepttelepathie zijn ofzoiets, want deze post heb ik deze zomer gemist. Feta moet er inderdaad heel lekker bij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...