Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

4 september 2014

Foodblogevent september 2014: Vakantieherinnering

Nieuwsgierig wie er heeft gewonnen? 


In augustus werd het foodblogevent gehost door Marloes van Lemon and Rosemary met als passend thema Citrusvruchten.
Mijn citroentijmcake die ten huize van Donna Caramella reeds goed ingeburgerd is,  werd er dit keer uitgepikt, wat betekent dat ik het stokje mag overnemen van Marloes en dus host ben van het foodblogevent voor september.

Voor de meesten onder ons zit de zomervakantie er helaas op. Maar geen nood! Er zijn altijd die mooie herinneringen, en die kan je ook naar je keuken halen. De geur, de kleur, de smaken...

Met andere woorden:  Wat is jouw favoriete vakantiebestemming en vooral, welk drankje, hapje, gerecht, dessert, doet jou meteen terug denken aan jouw vakantie?

Ik hoop van hier een reis rond de wereld te kunnen maken, maar dan vanuit mijn keuken.

Wat moet je doen?
Meedoen is heel eenvoudig:
  1. Maak jouw favoriete vakantiegerecht (drankje, hapje...) en vertel ook kort even waarom.
  2. Plaats het op je foodblog, vermeld erbij dat je meedoet aan het foodblog event van september 2014 en link in je bericht naar http://donnacaramella.blogspot.be/2014/09/foodblogevent-september-2014.html
  3. Plaats een reactie onder dit bericht en vermeld dat je meedoet aan het foodblog event, met een link naar je recept;
  4. Maak reclame via facebook, pinterest, en laat weten dat je meedoet.
  5. Plaats je recept uiterlijk 30 september 2014.
  6. Ten laatste op 2 oktober maak ik de winnaar en de volgende host bekend.
Heb je geen blog maar wil je wel meedoen? Stuur dan even aan mailtje (recept + foto) naar anke.morreel@skynet.be en ik doe het nodig.






Inzendingen

1. Zarzuela van Gereon

En de eerste inzending is een feit.
Gereon bijt de spits af met Zarzuela, de gekende Spaanse vissoep. En toevallig of niet, ook ik heb daar een herinnering aan. Tot op heden heb ik de soep echter nog niet thuis gemaakt.
Voor Gereon is lekker eten altijd vakantie: dat kan gaan van een ijsje in eigen stad tot geweldige pasta met Langousten in Rome. Ik kan me daar helemaal in vinden.

Laat jullie dit zeker en vast ook inspireren.
De foto heb ik er op zelf initiatief bijgezet.

http://gereonskeukenthuis.nl/blog/foodblogevent-september-zarzuela/


2.Gegrilde groenten met haloumi van Julie

Julie is in augustus 2 weken naar Toscane geweest en hoewel ze graag eens niets doet in de keuken, vind ze het toch leuk om ook terug zelf in de keuken te staan. En jawel, het eerste dat ze terug maakte waren de gegrilde groenten dat haar favoriete bijgerecht was in Toscane.

Dit keer niet als bijgerecht, maar een volwaardige maaltijd met haloumi.







http://www.hapjesprinces.be/bordje-met-geroosterde-groenten-en-haloumi/

3. Matcha latte van Selena

Van Zuid-Europa trekken we helemaal richting Japan! Wauw.
Selena heeft dit gedronken in de Starbucks van Tokyo. Ik geef toe, een land dat ik niet direct associeer met vakantie. Ik had vroeger wel een Japanse pennenvriendin, en ik weet van haar foto's en verhalen dat het een mooi land is!

Matcha latte is een combinatie van thee met melk. Ik moet dit zeker uitproberen! Het intrigeert me enorm. 


http://selenejapan.wordpress.com/2014/09/12/matcha-latte-%EF%BC%8F%E6%8A%B9%E8%8C%B6%E3%83%A9%E3%83%83%E3%83%86/

1 opmerking:

  1. Goedenavond.

    Vanuit een zonovergoten Amsterdam mijn inzending voor het foodblogevnet van september. http://gereonskeukenthuis.nl/blog/foodblogevent-september-zarzuela/
    Fijne avond... maak er een beetje vakantie van.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...